Mówi się, że przyszłość należy do hybryd, podczas gdy wciąż jeszcze są pewną rzadkością na naszych krajowych drogach. Szybciej przekonali się do nich producenci, inaczej jednak sprawy maja się z popytem.
Hybryda jest połączeniem dwóch rodzajów zasilania. Najczęściej hybrydą zwykliśmy nazywać samochody z silnikiem elektrycznym i spalinowym. Co najistotniejsze silniki są tak zorganizowane, by mogły wykonywać swoje zadania na przemian lub w tym samym momencie, a uwarunkowane jest to potrzebą i ograniczeniami technicznymi pojazdu. Najczęściej silnik elektryczny, zgodnie z zasadami ekonomii, obsługuje proces ruszania, natomiast spalinowy uruchamia się dopiero w ślad za nim.Do istotnych atutów należy możliwość korzystania z silników na przemian, jednak trzeba pamiętać, że wciąż nierozwiązanym problemem jest dłuższa jazda na napędzie elektrycznym, a to ze względu na ciągle relatywna słabość urządzeń akumulatorowych.
– Tego typu napęd jest często wykorzystywany w przypadków autobusów miejskich oraz coraz częściej w przypadku samochodów osobowych – dowiadujemy się z wiarygodnych źródeł.
Toyota Prius to pierwszy w historii samochód osobowy produkowany jako hybryda na skalę masową.